reklama

Sama na Veľkú noc

Väčšinou každý z nás spolu s rodinami máme na Veľkú noc a počas sviatkov vôbec, tradíciu, že celá rodinka je spolu alebo sa navzájom navštevujeme. Zamysleli ste sa ale niekedy nad tým, čo robia ľudia, ktorí sú na tomto svete sami: starí ľudia, človiečikovia odvrhnutí spoločnosťou alebo detičky v sociálnych zariadeniach? Títo všetci čakajú na aspoň malý prejav úcty, či lásky. Čakajú na to, či im niekto niekedy povie, že sú pre neho dôležití, a že sa na tomto svete neocitli omylom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Ja mám krstniatko z DSS, o ktoré rodičia nemajú ani ten najmenší záujem. Je to môj anjelik. Má päť rokov a volá sa Sandra. Taký malý beťárik plný optimizmu, radosti a šibalských nápadov. Má však krehké srdiečko, citlivú dušičku, lebo vie, že pre tých, pre ktorých mala znamenať celý svet, neznamená nič. Slovo mama, či otec sa v jej slovníku nenachádzajú, ba dokonca jej spôsobujú neznesiteľné bolesti. Má síce len päť rokov, no čo je sklamanie a bolesť vie veľmi dobre.

Keďže som študentka a teraz je obdobie veľmi hektické, nebola som za ňou už asi mesiac. Veľmi ma to mrzelo, ale pokúsila som sa odčiniť to na Bielu sobotu. Vzala som ju k sebe a tie iskry radosti a nadšenia, ktoré sršali z jej hnedých očičiek s obrovskými mihalnicami, ma zasiahli priamo do srdca. Slová: „Peta, ja ta jubim", boli ako šíp, ktorý ma prebodol tým najkrajším citom. Pevný stisk malej rúčky vyjadrujúci radosť z nesenia košíka plného vajíčok, znamenal pre mňa neoceniteľné ďakujem. Jej posledné slová, keď od nás odchádzala zneli: „Ete pjidem!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak aspoň na niekoľko hodín sa moja Sandrika necítila nepotrebná. Ale ja si myslím, že ona dala mne oveľa viac.

Petra Kurucová

Petra Kurucová

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Peťa a som presne taká, aká som. Priama, ale citlivá. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu